دزدگیری با وای‌فای و ۳G
تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 13:18 | نویسنده : sara

دزدگیری با وای‌فای و ۳G

 

سیستم‌های امنیتی مبتنی‌بر کامپیوتر و شبکه‌های بی‌سیم برای منازل مقوله جدیدی نیست و چندین سال است که شرکت‌های مختلف انواع ابزارهای نظارتی و سیستم‌های هشدار مبتنی‌بر شبکه را ارائه می‌دهند اما دستگاه Scout-Family-Walnut نسل جدیدی از دستگاه‌های امنیتی است که ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند و با استفاده از شبکه‌های وای‌فای و ۳G می‌تواند به پلیس و صاحب منزل هشدار بدهد.

1008005

ایده ساخت این دستگاه زمانی مطرح شد که در اواسط سال ۲۰۱۲ خبرهای مربوط به هک شدن سیستم‌های امنیتی منازل در امریکا اوج گرفت و به‌نظر می‌رسید که سیستم‌های ارائه شده موجود نمی‌توانند جواب‌گو باشند. از طرف دیگر تمامی مردم نمی‌توانند از ابزارهای امنیتی و سیستم‌های گران‌قیمت محافظتی استفاده کنند بلکه بیشتر تمایل دارند یک ابزار گجت‌مانند را خریداری و نصب کنند. در واقع آسان بودن نصب و راحتی در استفاده، خواسته کاربران عادی است اما سیستم‌های امنیتی موجود بیش از حد پیچیده‌ هستند. Scout دستگاهی است که به‌سادگی نصب می‌شود، می‌تواند به شبکه‌های وای‌فای و روترهای بی‌سیم متصل شده و همچنین با سیستم‌های امنیتی شرکت‌هایی مانند ADT و Lifeshield یکپارچه شود. مبنای اصلی کار دستگاه Scout استفاده از حسگرهای بی‌سیم و اتصال مستقیم به روتر خانگی و سپس برقراری ارتباط با کامپیوتر و گوشی‌های تلفن‌همراه هوشمند است. این دستگاه دارای یک بخش اصلی و چندین حسگر است (شکل‌۱). حسگرها در محل‌های مختلفی از خانه مانند پنجره‌ها، اتاق‌ها، درب ورودی و… نصب می‌شوند و به‌طور بی‌سیم با دستگاه اصلی در تماس هستند. دستگاه اصلی نیز به‌صورت بی‌سیم با از طریق کابل می‌تواند به روتر شبکه خانگی متصل شود و از راه دور مدیریت شود. کاربران این سیستم می‌توانند دستگاه اصلی را به‌طور مستقیم به گوشی تلفن هوشمند خود متصل کنند. وقتی سیستم امنیتی خانه نقض می‌شود، دستگاه Scout از طریق روتر بی‌سیم به گوشی هوشمند کاربر اطلاع می‌دهد و نرم‌افزار نصب شده روی این گوشی به‌طور خودکار با اداره پلیس تماس خواهد گرفت.

145 - scout - 01

شکل ۱

یکی دیگر از ویژگی‌های این دستگاه برخورداری از یک تراشه ۳G یا باتری روی دستگاه اصلی است. وقتی برق کل خانه قطع می‌شود یا دیگر راه‌های ارتباطی و هشدار قابل استفاده نیستند، دستگاه اصلی با استفاده از باتری مرکزی خود که می‌تواند تا یک هفته شارژ داشته باشد از طریق شبکه‌های سلولی موبایل با کاربر ارتباط برقرار کند.
نرم‌افزار و برنامک Scoup به کاربران اجازه می‌دهد طیف متنوعی از هشدارها و پیامک‌های اطلاع‌رسانی را ساخته و برای ارتباط با اداره پلیس یا روی تلفن‌همراه هوشمند استفاده کنند. مثلاً اگر درب جلویی خانه باز می‌شود این سیستم می‌تواند به جای تماس با اداره پلیس یک پیامک برای کاربر روی گوشی تلفن‌همراه ارسال کند (شکل‌۲). قضیه وقتی جالب‌تر می‌شود که این دستگاه امنیتی Scoup با منبع‌تغذیه‌های Zigbee نیز ترکیب شود. در این وضعیت، دستگاه می‌تواند چراغ یک اتاق یا سالن اصلی را روشن کند یا با ایجاد یک صدای انفجارگونه روی سیستم سینمای خانگی خانه باعث ترساندن مزاحمان یا سارقان شود. یکی از ابتکارهای این دستگاه نصب و استفاده سریع حسگرها است به‌طوری که بدون آسیب زدن به دیوار یا درب اتاق یا چارچوب پنجره‌ها می‌توان حسگرها را نصب یا برداشت و از یک خانه به خانه دیگر منتقل کرد. برای نصب این حسگرها نیازی به کابل یا پیچ نیست و کاربران مستأجر به راحتی و بدون دغدغه می‌توانند از این سیستم استفاده کنند. این دستگاه در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شد تا امکان یکپارچه‌سازی آن با رنگ و طرح خانه یا چوب وجود دارد.

145 - scout - 02



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: دزدگیری با وای‌فای و ۳G,