ابداع جدید فوجیتسو هزینه اتصال سرور‌ها را کاهش می‌‏دهد
تاريخ : پنج شنبه 17 بهمن 1392 | 13:35 | نویسنده : sara
شرکت فوجیتسو با همکاری شرکت فوروکاوا الکتریک رابط نوری جدیدی را ابداع کرده‌اند که با استفاده از آن می‌‏توان هزینه اتصال در سرور‌ها را کاهش داد.
ابداع جدید فوجیتسو هزینه اتصال سرور‌ها را کاهش می‌‏دهد





همکارن سیستم  و به نقل از وب ‏سایت computerworld، لابراتوارهای شرکت فوجیتسو با همکاری شرکت فوروکاوا الکتریک رابط (کانکتور) جدیدی را توسعه داده‌اند که از طریق امواج نوری فعالیت می‌‏کند.


استفاده از این رابط نوری ممکن است در کاهش هزینه اتصال سرور‌ها موثر باشد. این رابط با ترکیب چند لایه فیبر زمینه ارتباط نوری بین سرور‌ها را فراهم می‌‏کند. این دو شرکت جزئیات زیادی درباره پروژه جدید خود منتشر نکرده‌اند، اما گفته‌اند استفاده از این رابط می‌‏تواند با حذف نیاز به رابط‌های پرهزینه کنونی باعث صرفه‏ جویی در هزینه اتصال سرور‌ها شود.

فوجیتسو اعلام کرده است استفاده از این رابط می‌‏تواند هزینه‏ اتصال سرور‌ها را به نصف کاهش دهد.
بر اساس این گزارش، رابط نوری جدید فوجیتسو و فوروکاوا در حال حاضر می‌‏تواند داده‏‌ها و اطلاعات را با سرعت ۲۵ گیگابایت بر ثانیه انتقال دهد، اما گفته شده است این سرعت در آینده افزایش خواهد یافت.

این رابط علاوه بر اینکه می‌‏تواند موجب صرفه ‏جویی در هزینه‏‌ها شود، پارازیت کمتری در مقایسه با رابط‌های سیمی می‌‏پذیرد و داده‏‌ها را نیز با سرعت بالاتری انتقال می‌‏دهد.

هم ‏اکنون استفاده از رابط‌های پهن ‏باند که در آن‌ها از فیبر نوری استفاده شده در مقایسه با رابط‌های سیمی، داده‏‌ها را با سرعت بالاتری انتقال می‌‏دهد، اما هزینه آن‌ها ممکن است ۵ تا ۱۰ برابر هزینه استفاده از رابط‌هایی باشد که در آن‌ها از فلز مس استفاده شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: