“اینترنت” ۲۵ ساله شد
تاريخ : شنبه 24 اسفند 1392 | 13:7 | نویسنده : sara

Internet“اینترنت” امروز در حالی ربع قرن از حضورش در جامعه انسانی را پشت سر می‌گذارد که ?.? میلیارد نفر کاربر آنلاین دارد و ?? درصد ایرانی‌ها را نیز در خود جای داده است.

 ”اینترنت” یا همان شبکه‌های به هم پیوسته، بزرگترین طراحی و اجرای مهندسی به حساب می‌آید که مجموعه‌ای از رایانه‌های جهانی را در قالب شبکه‌ای عظیم  جهت برقراری ارتباطات یکپارچه و به دور از محدودیت‌های مکانی به یکدیگر متصل کرده است.

ریشه این شبکه عظیم جهانی به دهه ۱۹۶۰ باز می‌گردد که سازمان‌های نظامی ایالات متحده آمریکا برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی جهت ساخت شبکه‌ای مستحکم، توزیع شده و با تحمل خطا سرمایه‌گذاری خود را آغاز کردند.

رفته رفته این شبکه با برقراری اتصالات بی‌شمار جهانی به شکل کنونی درآمد و اکنون ۴۰ درصد از ساکنان کره زمین را در بر گرفته است.

این شبکه عظیم ارتباطی که ۲٫۷ میلیارد نفر جمعیت دارد و ضریب نوآوری مبتنی بر آن بسیار بالاست، زمینه‌ای را فراهم کرده تا مسئولان، ناظران و متولیان فرهنگ در اقصی نقاط دنیا شیوه‌های متفاوتی را در برخورد با آن اتخاذ کنند؛ زیرا این بستر رفته رفته از دنیای تک بعدی و صرف انتقال محوا خارج شده و به فضایی دو بعدی تبدیل شده که در کاربران آن خود تولید کننده و ناظر بر محتوا شده‌اند و این زمینه تعارض بین فرهنگ‌های مختلف شده است.

۱٫۶۲ میلیارد نفر از تمامی کاربران اینترنت را کشورهای توسعه یافته و ۱٫۰۸ میلیارد نفر را هم اهالی کشورهای در حال توسعه تشکیل می‌دهد که باز در این میان ضریب نفوذ اینترنت در اروپا ۷۵ درصد و در ایالات متحده ۶۱ درصد است.

اینترنت امروز (۱۲ مارس ۲۰۱۴) در حالی به ۲۵ سالگی رسید که ۲۵ سال قبل (سال ۱۹۸۹) توسط تیم برنرزلی مقدماتش که همان توسعه “وب جهان گستر” بود، فراهم شد و ارسال بی‌سیم اطلاعات این دانشمند برای اولین بار تست شد.

هم‌اکنون طبق گزارشات متما (مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت) ۶۱ درصد ایرانی‌ها به اینترنت متصل هستند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: “اینترنت” ۲۵ ساله شد,