3روش تنظیم مرورگر برای حساب کاربری میهمان در ویندوز
تاريخ : چهار شنبه 27 آذر 1392 | 16:29 | نویسنده : sara

3روش تنظیم مرورگر برای حساب کاربری میهمان در ویندوز

 

اخیرا مقاله ای مبنی بر اجازه دسترسی کاربران به رایانه بدون اجازه دسترسی آنان به اطلاعات خاص شما در نت فارسی منتشر شده است. اما واقعا راجع به آنچه در وب سرچ می کنند و دیدن اطلاعات شاید خاص شما که آن ها را در آن دخیره کرده اید چطور؟

url

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ پیشنهاد می کنیم نگاهی هر چند کوچک به مراحل پائین بیندازید، اما نکته ای که همیشه در میان است، اینست که یک چیز هر چقدر هم امن باشد باز هم امکان نا امن سازی آن وجود دارد و هر کسی می تواند حالت مرورگر میهمان را به نوع معمولی اش بازنشانی کرده و فایل های شخصی موجود در رایانه تان را مشاهده کند.

۱- یک کاربر کروم جداگانه بسازید

کروم همواره به شما اجازه ساخت پروفایل های جداگانه را با اضافه کردن کاربران جداگانه می دهد. هر کاربر تاریخچه، ورودی سایت ها، بوکمارک ها و به طور کلی تنظیمات خاص خود را دارد.
به یاد داشته باشید که هیچ گونه محافظتی در سوئیچ بین کاربران وجود ندارد، و این امکان دسترسی میهمان به صورت کاملا آزاد بدون درخواست اطلاعات و نیاز به وارد کردن اطلاعات به پروفایل اصلی را می دهد. گوگل این اخطار را به کاربرانش می دهد که این امکانی مناسب برای حفاظت از اطلاعات شخصی نیست و یک راحتی برای افرادی که می خواهند به صورت یکسان از یک مرورگر استفاده کنند. برای ساخت کاربر جدید در مرورگر کروم، صفحه تنظیمات را از منوی کروم باز کنید و در کمی پائین تر بر روی “Add new User” کلیک کنید.

chrome-add-new-user1

اکنون برای وارد کردن نام و آیکون اختصاصی از شما درخواست می شود. اگر می خواهید حساب کاربری برای تمامی میهمانان خود تدارک ببینید بی آزردگی خاطر نام “Guest” را وارد کنید.

add-chrome-guest-user2

اکنون که حساب کاربری با موفقیت ساخته شده است امکان سوئیچ کردن بین کاربران درون کروم یا استفاده از میانبر جداگانه موجود بر دسکتاپ امکان دسترسی به حساب های کاربری جداگانه را خواهید داشت.

chrome-user-switching3

۲- ایجاد حساب جدید فایرفاکس

این امکان تنها مختص کروم نیست و می توناید حساب کاربری جداگانه ای را در فایرفاکس نیز ایجاد کنید ضمنا این ویژگی در این ساختار برای  دسترسی شانس کمتری را داراست و امنیت را کمی بیشتر تضمین می کند.
برای دسترسی به آن، تمامی پنجره های فایرفاکس را ببندید، دکمه ویندوز (ردیف پائینی کیبورد، دومین کلید از سمت چپ) را به همراه R بفشارید و اجازه دهید تا Run اجرا شود. سپس دستور زیر را مطابق شکل با کپی پیست یا تایپ در آن وارد کنید.

launch-firefox-profile-manager4

از درون مدیریت پروفایل های فایرفاکس، امکان دارید تا با کلیک بر روی دکمه “Create Profile” کاربری جدید ایجاد کنید. اگر تمایل دارید تا پس از هر بار باز شدن فایرفاکس نام کاربری خاصی را انتخاب کنید، تیک باکس “Don’t ask at startup” را بردارید. اکنون با وارد کردن اطلاعات کاربری جداگانه، بوکمارک، تاریخچه، کوکی و تنظیمات داده ای کاربر جداگانه ای خود را دارید که شخص دیگر اجازه ورود به آن را نخواهد داشت.

firefox-create-profile5

۳- استفاده از حالت Kiosk مرورگر کروم


کروم همچنین مد کیوسک را نیز شامل می شود که صفحه بکر و دست نخورده شما را شامل می شود. این قابلیت برای ترمینال های مرور وب در نظر گرفته شده اما می تواند برای ارائه یک مرورگر تمام صفحه به افراد به نحوی که امکان بازگشت به پنجره را با فشردن F11 نخواهند داشت، مورد استفاده قرار گیرد.
برای استفاده از این خصیصه نیز، تنها یک شورتکات از کروم ایجاد کنید (یا از میانبر کنونی استفاده کنید)، بر روی آن راست کلیک کنید، Properties را کلیک کرده و عبارت –Kiosk را به انتهای باکس نهایی اضافه کنید.

chrome-kiosk-mode-shortcut6

اکنون تمامی پنجره های باز کروم را ببنید و میانبر خود را اجرا کنید. مشاهده می کنید که کروم در حالت کیوسک (دکه) اجرا می شود و تمامی صفحه را اشغال و از داده های مروری کنونی کروم استفاده می کند، پس به راحتی می توانید این ویژگی را در یک پروفایل کاربری دیگر از کروم ادغام کنید و به طور کامل محیط ایزوله شده ای را بوجود آورید.
برای خروج Alt+F4 و برای سوئیچ و جا به جایی به برنامه های در حال اجرای دیگر  Alt+Tab را بفشارید، پس باز هم برای بسیاری از سناریو ها این راه حل کاری از پیش نمی برد…
ضمن این که فایرفاکس هم با اد اون های شخص ثالث امکان ایجاد قابلیت کیوسک را برایتان فراهم می کند.

internet-explorer7

چرا مرورگر دیگری را در اختیارشان نگذاریم؟


خوب اگر دارید که دیگر چه کاری است این همه سختی را متحمل شوید؟! این بهترین راه حل است [چرا به ذهن خودم نرسید؟! :-/] البته در صورتی که چند مرورگر را به صورت نصب شده در اختیار داشته باشید…
هر چند اگر هیچ مرورگر دیگری هم دم دست نداشته باشید همیشه گردن Internet Explorer بیچاره برای اینجور کار ها از مو هم باریک تر است! بگو خب!

صرفا جهت اطلاع !!


همانطور که می دانید یا شاید هم نه که به ما چه، هر مرورگر بوکمارک، کوکی و اطلاعات ورودی سایت خاص خودش را دارد، پس آن ها محیط بروز وب خود را دارند؛ البته این به شرطی است که از آن ها نخواهید اطلاعات را از مرورگری وارد کنند.
استفاده از مد ناشناس یا مرور خصوصی
از تمامی این موارد که بگذریم، امکان استفاده میهمان از حالت شخصی یا ناشناس هم هست. در این قابلیت، مرورگر از کوکی های جدگانه ای برای مهمانان استفاده می کند که امکان ورود به هیچ کدام از حساب های کاربری را نخواهند داشت اما توجه داشته باشید که باز هم اگر بخواهند می توانند به بوکمارک ها، تاریخچه سرچ و آدرس های خود پر شونده آدرس بار دسترسی داشته باشند، پس این هم خصوصی ترین گزینه نیست [حتی اگر چنین قصدی هم نداشته باشند به راحتی با تایپ کردن حرف یا کلمه در آدرس بار ممکن است بعضی سایت ها به صورت خودکار لیست شوند].
پس از اتمام فعالیت هم با بستن پنجره ها، تمامی اطلاعات جستجو پاک، از تمامی اکانت های وارد شده خارج  شده و هیچ اثری از جستجو های وی باقی نخواهد ماند.

chrome-incognito-mode8



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: 3روش تنظیم مرورگر برای حساب کاربری میهمان در ویندوز,