از ADSL تا ++ADSL2 ؛ تفاوت ها و شباهت ها
تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 12:49 | نویسنده : sara

از ADSL تا ++ADSL2 ؛ تفاوت ها و شباهت ها

 

عبارت ADSL مخفف Assymetric Digital Subscriber Line به معنای خط اشتراک دیجیتال نامتقارن بوده که نوعی از تکنولوژی DSL می باشد. در این تکنولوژی ارتباطی امکان انتقال داده از طریق خطوط تلفن مسی می باشد. این انتقال داده ها با فرکانسی انجام می شود که برای انتقال صوت از آنها استفاده نمی شود. در نتیجه می توان همزمان از تلفن و اینترنت استفاده کرد.

adsl_logo


به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ تکنولوژی ADSL برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ به کار گرفته شد. با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی انواع جدیدی از ADSL با عنوان ADSL2 و +ADSL2 و ++ADSL2 ابداع شده است. سوالی که برای کاربران باهوش و کنجکاو پیش می آید این است که این نام ها چه تفاوتی با هم دارند؟

در حالت کلی تکنولوژی مورد استفاده در همه اینها برای اتصال به اینترنت یکسان بوده و تفاوتی نمی کند. بزرگترین تفاوت بین انواع مختلف این تکنولوژی، تفاوت در حداکثر سرعت اینترنتی است که شما می توانید داشته باشید. در ADSL حداکثر سرعت دانلود ۸Mbps و در ADSL2 حداکثر سرعت دانلود ۱۲Mbps می تواند باشد. این میزان در +ADSL2 به ترتیب ۲۰Mbps می باشد. همینطور سرعت برقرای لینک در ADSL حدود ۳۰ ثانیه و در +ADSL2 حدود ۱۰ ثانیه می باشد.

به طور مثال برای دانلود ۸۵۰MB با استفاده از این تکنولوژی های مختلف و نیز با داشتن حداکثر سرعت مدت زمان دانلود به صورت زیر است:

با +ADSL2 حدود ۵ دقیقه و ۴۰ ثانیه
با ADSL1 حدود ۱۴ دقیقه و ۱۰ ثانیه
با ADSL حدود ۱ ساعت و ۱۶ دقیقه
با Dial-up حدود ۳۳ ساعت و ۲۳ دقیقه

مزیت دیگر ADSL2 بر ADSL مسافتی است که می توانند با سیم مسی تحت پوشش قرار دهند. هرچه مسافت تحت پوشش بیشتر باشد، نرخ انتقال در یک فاصله معین بیشتر خواهد بود.

همانند سایر تکنولوژی های به روز شده، از کلیه وسایل سازگار با ADSL2 می توان برای ADSL نیز استفاده کرد. با این حال همه این تفاوتها به این بستگی دارد که ISP شما از کدام تکنولوژی استفاده می کند. حتی اگر ++ADSL2 هم داشته باشید و ISP شما از تکنولوژِی ADSL استفاده کند، سرعت شما تفاوتی نخواهد کرد.

علاوه بر ADSL2، تکنولوژی +ADSL هم نسخه دیگری از به روز رسانی ADSL است. در این به روز رسانیِ، سرعت های بالاتری نسبت به ADSL و ADSL2 می تواند پشتیبانی شود. +ADSL2 نیز شاخه ای از این نسخه به روزرسانی است.

در جدول زیر می توانید تفاوت های انواع مختلف تکنولوژی ADSL شامل استاندارد مورد استفاده، نام رایج، سرعت دانلود، سرعت آپلود و سال آغاز به کار را مشاهده کنید.
Untitled



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: از ADSL تا ++ADSL2 ؛ تفاوت ها و شباهت ها,