چگونه مرورگر خود را در حالت مرور محرمانه باز کنیم ؟؟
تاريخ : پنج شنبه 28 آذر 1392 | 12:54 | نویسنده : sara

چگونه مرورگر خود را در حالت مرور محرمانه باز کنیم ؟؟

 

حالت مرور محرمانه در مرورگرها، محرمانگی کامل را برای شما فراهم نمی کند.به طور کلی وظیفه حالت مرور محرمانه (Private Browsing) این است که از ذخیره تاریخچه سایت های مورد بازدید قرار گرفته، جست وجوها، کوکی ها و دیگر داده های شخصی بین جلسات مرور صفحات وب جلوگیری کند.

10_opera_private_browsing_notification

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ اگر شما بخواهید هر زمان که مرورگر خود را باز می کنید مرورگر به طور پیشفرض در حالت مرور محرمانه باز شود جالب است بدانید چنین امکانی برای اکثر مرورگرها تعبیه شده است.

باید اقرار کنیم که اغلب افراد دوست ندارند از حالت مرور محرمانه به طور دائمی استفاده کنند. یکی از معایب پاک کردن داده های شخصی و به دنبال آن کوکی ها این است که شما مجبور هستید برای ورود به وبسایت هایی که قبلا ثبت نام کردید هر بار اطلاعات حساب کاربری خود را مجددا وارد کنید.
۱- مرورگر Google Chrome :

برای فعال کردن حالت مرورر شخصی در مرورگر کروم شما باید یک عبارت دستوری را به میانبر مرورگر در هر جایی که باشد اضافه کنید.

اول از همه شما باید میانبری که گوگل کروم را از طریق آن اجرا می کنید پیدا کنید البته در حالت عادی میانبر آن یا روی دسکتاپ یا منوی Start یا در بین گزینه های نوار وظیفه شماست.به هر حال بعد از پیدا کردن میانبر روی آن راست کلیک کنید.سپس از منوی نمایان شده گزینه Properties را برگزینید.اگر میانبر شما روی نوار وظیفه تحت ویندوز۷ و ۸ قرار دارد شما مجبور هستید روی آیکون گوگل کروم در نوار وظیفه راست کلیک کرده,بعد در منوی نمایان شده دوباره روی Google Chrome راست کلیک و بعد Properties را انتخاب کنید.

16

همانطور که در تصویر زیر می بینید شما باید عبارت دستوری –incognito (که شامل یک کاراکتر فضای خالی,یک خط تیره, و به دنبال آن کلمه incognitoمی باشد) را به انتهای کادر Target اضافه کنید بعد از این کار روی دکمه OK کلیک کنید.

22

نکته :

از این به بعد هر زمان که شما مرورگر خود را از طریق این میبانر که عملیاتی روش انجام شد باز کنید مرورگر کروم در حالت مرور محرمانه باز خواهد شد.اما دقت داشته باشید اگر از طریق میانبری غیر از این کروم را باز کنید در حالت مرور محرمانه باز نخواهد شد.برای این منظور باید برای هر میبانر عملیات بالا را به صورت جداگانه انجام دهید.

۲- مرورگر Mozila Firefox :

مرورگر Firefox این امکان را به کاربران خود می دهد تا بتوانند حالت مرور محرمانه را از طریق پنجره options مرورگر خود فعال کنند.روی دکمه منوی Firefox کلیک کرده و Options را برگزینید تا کادر مربوطه باز شود.

33

حال روی آیکون Privacy کلیک کرده و کادر Firefox will را روی Never remember history قرار دهید.با این کار عملا Firefox را در حالت مرور شخصی یا محرمانه قرار داده اید.تنها تفاوت این است که هیچ نمادی یا نشانه ای مبنی بر محرمانه بودن آن وجود ندارد.

43

۳- مرورگر Internet Explorer :

مانند مرورگر کروم شما در Internet Explorer نیز برای بهره مندی از حالت مرورر شخصی دائمی لازم است دستوری را به میانبر آن اضافه کنید.

اول از همه شما باید میانبری که Internet Explorer را از طریق آن اجرا می کنید پیدا کنید البته در حالت عادی میانبر آن یا روی دسکتاپ یا منوی Start یا در بین گزینه های نوار وظیفه شماست. به هر حال بعد از پیدا کردن میانبر روی آن راست کلیک کنید.سپس از منوی نمایان شده گزینه Properties را برگزینید.اگر میانبر شما روی نوار وظیفه تحت ویندوز۷ و ۸ قرار دارد شما مجبور هستید روی آیکون Internet Explorer در نوار وظیفه راست کلیک کرده,بعد در منوی نمایان شده دوباره روی Internet Explorer راست کلیک و بعد Properties را انتخاب کنید.

53

بعد مطابق تصویر زیر عبارت دستوری –private (که شامل یک فضای خالی,یک خط تیره,و به دنبال آن کلمه private می باشد) را به انتهای کادر Target اضافه کنید در نهایت هم روی OK کلیک کنید تا تغییرات ثبت شوند.

62

نکته :

از این به بعد هر زمان که شما مرورگر خود را از طریق این میبانر که عملیاتی روش انجام شد باز کنید Internet Explorer در حالت مرور محرمانه باز خواهد شد.اما دقت داشته باشید اگر از طریق میانبری غیر از این Internet Explorer را باز کنید در حالت مرور محرمانه باز نخواهد شد.برای این منظور باید برای هر میبانر عملیات بالا را به صورت جداگانه انجام دهید.

۴- مرورگر Opera :

مانند Internet Explorer , برای فعال بودن پیشفرض مرور محرمانه اپرا,نیز باید تغییراتی در میانبر اجرایی آن ایجاد کنیم.

اول از همه شما باید میانبری که Opera را از طریق آن اجرا می کنید پیدا کنید البته در حالت عادی میانبر آن یا روی دسکتاپ یا منوی Start یا در بین گزینه های نوار وظیفه شماست.به هر حال بعد از پیدا کردن میانبر روی آن راست کلیک کنید.سپس از منوی نمایان شده گزینه Properties را برگزینید.اگر میانبر شما روی نوار وظیفه تحت ویندوز۷ و ۸ قرار دارد شما مجبور هستید روی آیکون Opera در نوار وظیفه راست کلیک کرده,بعد در منوی نمایان شده دوباره روی Opera راست کلیک و بعد Properties را انتخاب کنید.

71

بعد مطابق تصویر زیر عبارت دستوری -newprivatetab (که شامل یک فضای خالی,یک خط تیره,و به دنبال آن کلمه newprivatetab می باشد) را به انتهای کادر Target اضافه کنید در نهایت هم روی OK کلیک کنید تا تغییرات ثبت شوند.

83

از این به بعد هر زمان مرورگر اپرا را از طریق این میانبر اجرا کنید یک زبانه برای مرور شخصی شما باز خواهد شد.دقت داشته باشید که این تغییر فقط یک زبانه را در حالت مرور محرمانه باز می کند بنابراین اگر زبانه ای دیگر را باز کنید در حالت مرور محرمانه باز نخواهد شد.

نتیجه گیری :

به یاد داشته باشید اگر شما حالت مرور محرمانه برای مرورگر خود را فعال کنید آن مرورگر دیگر قادر به ذخیره حساب های کاربری شما برای سایت های مختلف، تنظیمات وب سایتها و هر نوع داده دیگری نیست.اگر شما دوست داشتید تغییرات انجام شده را به حالت اول برگردانید کافی است عبارت دستوری که برای میانبر هر مرورگر اضافه کردیم را حذف کنید

در مورد Firefox نیز شما باید گزینه روبروی عبارت Firefox will را به Remember history تغییر دهید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: چگونه مرورگر خود را در حالت مرور محرمانه باز کنیم ؟؟,